Saturday, November 13, 2010

Soca Monarch 2010

Trinidad & Tobaggo merupakan salah satu negaradi kepulauan Caribbean.Pulau yang punuh dengan sejarah penjajahan Sepanyol,Portugal dan Inggeris ini mempunyai pelbagai budaya yang tersendiri. Port Of Spain adalah ibu negara untuk Trinidad &Tobaggo. Negara ini terbahagi dua kepulauan besar iaitu Pulau Trinidad dan Pulau Tobago yang membawa kepada nama negara tersebut.




Lokasi Port Of Spain.



MS Seri Balhaf pada ketika itu diarahkan oleh pihak penyewa untuk berlabuh di Port Of Spain. MS Seri Balhaf baru sahaja keluar dari Altamira Mexico setelah selesai operasi kargo. Ketika berlabuh , anak -nak kapal ambil kesempatan untuk memancing. Pelabagai jenis ikan dapat di naikkan di sini.Rata-rata ikan agak besar berskala 1kg-3kg. Yang menarik nya adalah  spesis tebal pipi yang bersaiz besar. Mungkin kerana kedudukan kepulauan yang bersebelahan lautan Atlantik yang membolehkan ikan ini membesar lebih besar dari di Malaysia.

MS SERI BALHAF

Pada satu malam ketika memancing berumpankan udang, Pancing yang di biarkan bersandar di tepi pagar kapal, hampir terbang kerana tarikan yang kuat dari dasar. Pergelutan dengan ikan mengambil masa lebih kurang 1 jam sebelum ikan menunjukkan muka. Tanpa di sangka seekor Pari yang besar terapung di permukaan. Pari tersebut diangkat menggunakan baskul disebabkan ketinggian kapal melebihi 10 meter.













Kepuasan menewaskan pari seberat 15 kg dengan menggunakan set 20lb sahaja amat mengujakan.







 



Heavy...pride and joy of Seri Balhaf....SALUTE!!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...

wibiya widget